14 februari, 2018

REKRYTERING

Att anställa är en stor investering för en organisation. En felrekrytering innebär stora kostnader men kan också påverka arbetsmiljön och medföra andra organisatoriska problem. Genom tillgång till adekvat fakta ökar möjligheten avsevärt att kunna fatta välgrundade beslut gällande aktuella kandidater.

Uppgifter om kandidaten inhämtas ifrån offentliga källor såsom myndigheter, statliga verk, rättsinstanser men även ifrån välrenommerade databaser och sociala medier. Bakgrundskontrollen blir därmed ett pålitligt och värdefullt komplement till den traditionella rekryteringsprocessens intervjuer och tester.

BAS

Informtionsbild om rapporten BasKontrollen BAS ger svar på grundläggande uppgifter inom personalia såsom folkbokföringsuppgifter, den ekonomiska situationen (förvärvsinkomst, fastighetsinnehav, skulder, fordon mm), juridiska ärenden och sociala medier. I denna bakgrundskontroll ingår de delar, som utgör en standard i alla våra kontroller. Kontrollen är användbar för alla typer av befattningsnivåer. Rapporten levereras med en sammanfattande analys och inkluderar genomgång av följande delar:

2-3 arbetsdagar

UTÖKAD

Informationsbild om rapporten UtökadKontrollen UTÖKAD innebär, utöver vår standard i BAS-kontrollen, en granskning av kandidatens studie- och yrkesbakgrund, förekomst i media (genom tidningsartiklar med koppling till exempelvis tidigare anställningar, roller, uppdrag mm) samt granskning av en familjemedlem gällande personalia, ekonomi, juridiska ärenden och sociala medier.

En UTÖKAD kontroll är användbar på befattningar som innebär budget- och/eller personalansvar. Rapporten levereras med en sammanfattande analys och inkluderar genomgång av följande delar:

• Studie- och yrkesbakgrund
  • Tidningsartiklar
  • Familjeförhållanden

4-5 arbetsdagar

EXECUTIVE

Informationsbild om rapporten ExecutiveKontrollen EXECUTIVE innebär, utöver vår standard i BAS-kontrollen, information om studie- och yrkesbakgrund, förekomst i media (genom tidningsartiklar med koppling till exempelvis tidigare anställningar, roller, uppdrag mm) granskning av en familjemedlem men också granskning av nuvarande och historiska bolagsengagemang, aktuella styrelseuppdrag samt kartläggning av närliggande affärsrelationer och granskning av dessa personer.

Denna kontroll är en fördjupad research, som lämpar sig för personer som ska ta plats i en styrelse, ledningsgrupp eller annan ledande direktörsbefattning, t ex inom ett publikt aktiebolag. Rapporten levereras med en sammanfattande analys och inkluderar genomgång av följande delar:

• Studie- och yrkesbakgrund
  • Tidningsartiklar
  • Familjeförhållanden
  • Nuvarande och historiska bolagsengagemang
  • Styrelseuppdrag
  • Kartläggning av närliggande affärsrelationer

5-10 arbetsdagar

ANPASSAD

En ANPASSAD kontroll utgår ifrån ditt unika behov men bygger alltid på vår standardkontroll BAS. I dialog tittar vi därutöver på vilka specifika delar som behöver granskas för att matcha just dina önskemål.

Leveranstid och pris enligt överenskommelse.

Du är varmt välkommen att kontakta oss här: